SET BERPANTANG SHAKLEE

Ibu berpantang wajib jaga kesihatan supaya dapat menjaga bayi yang baru dilahirkan. Kalau diri sendiri pun tak terjaga, agak sukar untuk si ibu menjaga bayinya.

Apa dilema seorang ibu yang dalam berpantang?

– sembelit kerana kurang minum air
– sakit di bahagian faraj kerana jahitan episiotomi atau koyak sebab kepala bayi besar
– sakit di bahagian faraj akibat jangkitan kuman
– faraj berbau
– pendarahan post partum dengan simptom seperti denyutan nadi yang pantas, pening kepala
– sakit kepala akibat kesan sampingan epidural atau bius selepas bersalin czer
– insomnia akibat jadual tidur yang berubah mengikut peel bayi
– demam panas
– kemurungan
– berfikir hendak bunuh diri
– sakit rengat
– bengkak susu
– rambut keguguran
– kulit muka pucat
– wajah kurang berseri

Selain makan ubat hospital, berbengkung, berurut, bertungku, bersalai dan mandi akar kayu, pengambilan suplemen juga adalah penting.

Kenapa penting?

Kepentingan nutrisi:

?Pemulihan selepas bersalin
?Penyusuan
?Meningkatkan kesihatan

Mari kita semak apakah 8 kriteria utama yang perlu ada dalam set bersalin/set berpantang:

➀ sesuai untuk diambil oleh ibu yang bersalin secara normal mahupun pembedahan

➁ boleh diamalkan sejurus selepas bersalin

➂ selamat dan tidak memudaratkan bayi

➃ tidak mengakibatkan jaundis, cirit-birit dan ruam pada anak

➄ menyembuhkan luka bersalin dengan lebih cepat

➅ memberikan tenaga kepada si ibu

➆ tidak mengakibatkan sembelit

➇ dapat merangsang penghasilan susu ibu

SET BERPANTANG SHAKLEE

Apa yang ada di dalam set berpantang Shaklee?

1) Gla complex

Gla membantu dalam mengawal hormon ibu selepas kelahiran.

2) Ostematrix

Sumber kalsium menggantikan kehilangan kalsium dan magnesium semasa proses kelahiran.

Kalsium penting untuk membuat dan menghasilkan tulang yang kuat.

Membantu tumbesaran bayi. Susu ibu mengandungi 40% kalsium.

Mengurangkan lenguh lenguh badan dan memperbaiki saraf dan tulang.

Mengelakkan sembelit sewaktu berpantang.

3) ESP

Merupakan protein soya NON GMO berkualiti tinggi yang membantu membekalkan tenaga secara berterusan serta membantu proses penyembuhan luka.

Ia juga membantu menghasilkan susu ibu yang pekat.

Mempunyai indeks glesimik yang rendah membekalkan rasa kenyang yang lebih lama, dapat mengawal selera makan dan ibu boleh cepat kurus.

Mencantikkan kulit ibu dan juga bayi.

4) Alfalfa complex

Adalah salah satu dari herba galactagogue (apa2 bahan yang boleh membanyakkan susu badan).

Alfalfa sebagai milkbooster yang membantu penghasilan susu ibu yang lebih banyak.

Membantu mengawal pergerakan usus. Tiada lagi masalah sembelit.

5) Vitamin C

Vitamin C bersifat “Sustained Release” iaitu 100mg Vitamin C dilepaskan setiap jam bagi memenuhi keperluan Vitamin C secara berterusan.

Membina antibodi tubuh ibu berpantang dan bayi melalui penyusuan susu ibu.

Membantu penyembuhan luka bersalin dengan cepat.

Meningkatkan penyerapan zat besi ke dalam tubuh.

6) B complex

Mengurangkan risiko kemurungan.

Membantu kesihatan urat saraf.

Menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak2. Membantu pembinaan DNA dan sel2 baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.

7) Vitalea iron formula

Lengkap dengan 12 vitamin dan 7 mineral yang diperlukan tubuh.

Membantu ibu-ibu yang berpantang mendapat zat nutrisi sepenuhnya sepanjang tempoh berpantang.

Mengandungi zat besi yang penting untuk pembentukan sel darah merah bagi menggantikan kehilangan darah semasa bersalin.

Memberi stamina dan tenaga kepada ibu berpantang berjaga malam untuk menjaga bayi.

8) Omega Guard

Merupakan minyak ikan terbaik di dunia kerana ia mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain2 lagi.

Kajian telah membuktikan bahawa EPA dan DHA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental, termasuk kemurungan, tekanan, kebimbangan dan insomnia.

Omega mengandungi EPA dan DHA. Asid lemak Omega 3 ini membantu meningkatkan paras hormon “leptin”.

Leptin ini adalah hormon yang bantu mengawal selera makan. Jika paras leptin dalam badan adalah tinggi, maka selera makan kita akan berkurang.

Leptin ini juga boleh meningkatkan metabolisma badan. Bila metabolisma meningkat, maka cepatlah lemak dibakar di mana akan membantu kita mengurangkan berat badan.

9) CoQ10

Membaiki peredaran darah dengan:
– membekalkan oksigen dan nutrisi untuk menghasilkan sel baru yang lebih muda; kulit lebih cerah dan berseri.
– meningkatkan ketahanan dan stamina
– menghilangkan simptom keletihan

Berminat boleh berhubung dengan saya:
Wasap/Call  Haiza- 0193613783

Set Hamil

SET HAMIL

‼️ mahukan kandungan yang sihat
‼️ mahu sihat sepanjang hamil
‼️ elak diabetis, datah tinggi & low blood ketika hamil
‼️ hilangkan cramp & lenguh ‼️kurang kan alahan kulit
‼️sihat ibu dan bayi

MANFAAT SET HAMIL
❤️ nutrisi lengkap untuk ibu dan bayi
❤️ elak masalah kesihatan
❤️ elak low blood
❤️ elak bengkak kaki & tangan
❤️ tenaga  sepanjang  hamil
❤️ perkembangan janin
❤️ elak lenguh  & cramp

BERUNDING  DENGAN KAMI SEKARANG

www.wasap.my/0193613783
www.wasap.my/0193613783
www.wasap.my/0193613783

Awet Muda

VIVIX AWET MUDA

Penuaan adakah proses semulajadi yg memang akan berlaku.Tiada siapa yg boleh menghalang penuaan drpd berlaku.

Tapi jgn terkejut kalau kita tengok ada orang di usia 20an pun sudah kelihatan tanda2 penuaan.Ada orang yg umur 30 an, tp nampak mcm umur 50an.Ada juga org yg umur 50an tp nampak mcm umur 30an. Itula yg dikatakan awet muda.

Banyak faktor yg menyebabkan terjadi mcm tu.Tp kita boleh melambatkan penuaan kita.

Bagaimana Vivix membantu?

Vivix bertindak dgn cara mencuci badan kita yg penuh dgn toksin dan bahan cemar.Dengan itu ini akan membuatkan kulit lebih sihat dan lebih elastic.Sekaligus mencegah berlakunya kedutan.

Resverstrol dlm vivix bukan saja mencegah kedutan, tp turut mengurangkan kedutan yg dah terbentuk. Selain itu ..ia membantu turunkan paras gula dlm darah.Bila risiko diabetes berkurang sekaligus penuaan dpt diperlambatkan.

Apa lagi akak2 & adik2.. Jgn ada yang keliru dan bertanya bila jalan2 dgn suami & anak2.. Itu mak ke isteri…? Itu anak ke cucu..? Sentap juga dlm hati kannn?

Berminat pm UMMI Insyaallah UMMI akan consult cara makan Vivix yang betul. 0193613783

Vivix Awet Muda

VIVIX Awet Muda

Sshh!
Jgn beritahu kawan2 ummi..
Ummi ambil Vivix..
Baru setahun ummi consume vivix

Nah tengok komen housemate ummi semasa saya belajar di Mesir dan  semasa di Mekah
Sudah 17 tahun tak jumpa..

Sebenarnya mereka tak tahu pun ummi ambil Vivix.. 

Opss..
Nov ni ada promo vivix
Beli twin pack ada less 5%,
free membership,freepostage, cash bonus

Murah sangat ni.. untungkan? sape nak bagi..

Berminat boleh pm ummi..0193613783

Penangan Herba-lax

Malam td ummi ambil Herba-lax Shaklee 4 biji.
Setelah Herba-lax berfungsi di dalam usus mlm tadi..pg2 lagi dah 3 kali ummi ulang alik ke tandas..

Apa fungsi Herba-lax

Herba-lax Shaklee adalah salah satu supliment untuk detox. Ia berfungsi untuk membersihkan usus daripada toksin lendir dan lemak yang terdapat pada dinding usus dan dikeluarkan melalui pembuangan air besar.

Selepas usus kita bersih, barulah badan kita dapat menyerap nutrien dengan lebih optimum. Penyerapan supliment lebih cepat dan berkesan.

Maklumlah perut adalah rumah penyakit.Usus adalah satu bilik dari rumah penyakit ini.Bila usus bersih penyakit tidak dapat berumah tangga di sini. Usus bersih baru lah supliment dapat menyerap dengan berkesan dan tidak membazir.

HERBA-HERBA SEMULAJADI YANG TERDAPAT DALAM HERBA-LAX

Terdapat 9 herba SEMULAJADI

1. Senna leaves- Merangsang pembersihan yang lembut pada perut dan usus.Mempercepatkan proses detox dan mengurangkan penyerapan lemak.

2. Buckhorn Bark- Melembutkan dan memudahkan pergerakan najis dan melembabkan usus.

3.Licorice root- Membantu proses detox.

4.Fennal Seeds- Mengeluarkan toksin terkumpul akibat lebihan makanan.Membantu pencernaan dan sangat sesuai untuk masalah sembelit Dan kembung perut atau usus.

5.Alfafa leaves- membersihkan darah, usus dan hati.

6. Anisse seeds-Merangsang pengeluaran jus gastrik untuk tujuan pencernaan

7. Culvers root- Membantu masalah lebihan air dalam badan dan asma.

8. Blue malva flower- Membantu proses detox dan menyeimbangkan tekstur kulit.

9.Rhubarb root- Herba yang banyak digunakan dalam perubatan China sebagai antibiotik.

SIAPA YANG PERLU MENGAMBIL HERBA-LAX SHAKLEE

1.Pengamal ubat tahan sakit
2.Mereka yang ada masalah pembuangan (sembelit Dan kurang lancar)
3.Pesakit gout
4.Mereka yang banyak jerawat
5.Mereka yang ingin membersihkan usus dan mengambil supliment.

Ummi mengambil supliment Herba-lax bersama set detox Shaklee -Alfafa Complex, Lecitin, DTX, ESP, Vivix dan Peppermint Ginger Plus untuk tujuan detox selama seminggu berturut-turut.

Selepas detox UMMI akan ambil Herba-lax untuk tujuan pembersihan usus supaya supliment yang ummi ambil dapat menyerap dengan berkesan.

Sebarang pertanyaan boleh terus berhubung dengan ummi.Ummi akan ajar cara makan Herbalax yang betul.

Ummi
 www.wsap.my/600193613783